« Tillbaka

Support

På den här sidan hittar du svar på de vanligaste frågorna från Jobbsafaris användare och kunder.

Support för jobbsökande - Jobbevakning

Jobbevakningar

Klicka på frågan så visas svaret

Hur registrerar jag mig för Jobbsafaris Jobbevakningar?

Det bästa sättet att registrera sig är via "Sök jobb" som du hittar i menyn under "Jobbsökande". När du har gjort en sökning som ger ett bra sökresultat kan du registrera dig genom att skriva in din e-postadress i boxen under annonserna.

Det är möjligt att registrera flera olika sökningar.

Hur avregistrerar jag mig från Jobbsafaris Jobbevakningar

Om du inte längre vill ta emot dagliga jobbevakning kan du avanmäla dig på jobbevakningssidan. Kom ihåg att du först måste logga in.

Hur ändrar jag min Jobbevakning?

Om du har en aktiv Jobbevakning men vill ändra sökkriterierna i din registrering kan du göra det på Jobbevakning-sidan. Kom ihåg att du först måste logga in.

Jag har registrerat mig för en Jobbevakning men får inte särskilt många jobbannonser. Vad kan jag göra?

Om du mottager få jobberbjudanden beror detta på att din registrering är för snäv.

Du kan se dina sökvillkor längst ned i e-postmeddelandena du får från vår Jobbevakning. Kontrollera om inställningarna för jobbkategorier och områden stämmer.

Oftast är det sökorden som ger upphov till problem. Överväg att helt ta bort sökorden och använda kategorier i stället. Om du gärna vill använda sökord ska du kontrollera att de inte innehåller några stavfel och lägga till fler sökord.

Jag har registrerat mig för en Jobbevakning, men jag har inte fått någon e-post från er i dag. Vad kan vara fel?

Jobbsafari skickar bara ett e-postmeddelande till dig med nya jobbannonser. Så om du inte har fått något e-postmeddelande från oss i dag beror det troligtvis på att det inte fanns några nya jobb som stämmer överens med dina villkor.

Vi skickar emellertid alltid ett meddelande på fredagar för att påminna dig om att du är registrerad.

Om du har en bra och bred sökning så bör det komma nya annonser varje dag. Om du inte får något e-postmeddelande är det mest troligt att det har fastnat hos eller studsat tillbaka från din internetleverantör.

Vi råkar ofta ut för att skräppostprogram felaktigt blockerar våra e-postmeddelanden, så kontrollera om så är fallet.

Jobbsafari skickar ut e-postmeddelandena på natten, så normalt sett ligger de i din inkorg senast kl. 8 på morgonen. Tekniska problem hos Jobbsafari och beroende på vilken internetleverantör du använder kan dock medföra att du inte får meddelandet förrän mitt på dagen.

Vilka veckodagar skickar ni jobbannonser per e-post?

Jobbsafari skickar ett mail till dig varje dag om det finns nya platsannonser.

Annonser från Jobbevakningen passar inte min profil, vad kan ha hänt?

Annonser från jobbevakningen blir automatiskt utvalda av din registrering och inte av t ex. dina upplysningar i ditt cv på Jobbsafari. Upplysningar som kön, ålder och utbildning ingår inte i urvalet av annonser.

Om du får jobbannonser som du inte tycker passar din profil bör du kontrollera din Jobbevakning. Detta gör du bäst genom att logga in på Jobbevakningar och välj "Rätta" Du kan även klicka på sökningen för att få den utförd. På detta sätt kan du hitta platsannonser du är intresserad av.

Om du fortfarande inte tycker att annonserna från jobbevakningen matchar din anmälan så hör mer än gärna av dig till vår support. Du hittar e-mailadressen till supporten längst ner på sidan under "Övriga frågor".

Övriga frågor

Skriv till support@jobbsafari.se, om du inte hittade svaret på din fråga ovan.

Tillbaka till förstasidan för support

Cookies på Jobbsafari

Vi använder cookies för statistik och för att göra webbplatsen mer användarvänlig. Cookies placeras av Jobbsafari och våra samarbetspartner. Klickar du vidare på sidan, accepterar du att det placeras cookies i dessa syften. Läs mer här om vår användning av cookies, inklusive hur du väljer bort cookies.